Splošni pogoji poslovanja ali a’ ni to nekaj, kar ˝snameš z neta˝?

Čas branja: 3 min

S klikom na X se strinjate z našimi splošnimi pogoji poslovanja…

je nedvomno stavek, s katerim se srečujemo pri spletnih nakupih. Popolnoma običajno; preden posameznik opravi spletni nakup, se mora strinjati s splošnimi pogoji poslovanja. Kaj je še popolnoma običajno pri spletnih nakupih?

Da splošnih pogojev nihče ne prebere. Gre za splošno znano dejstvo, kdo pa ima čas, da bi to bral; vsi raje obkljukamo tisto kljukico, plačamo in se začnemo veselit dostave.

Prav takšno razmišljanje je eden izmed razlogov, da si mnoga podjetja, še posebej na začetku svoje poti, raje odločijo, da bodo svoje splošne pogoje poslovanja ˝kar pobrali z neta˝.

Zveni preprosto; malo pobrskaš po konkurenci, nato pa vse skupaj malo olepšaš, stvari, ki zvenijo čudno vržeš ven in prilepiš na svojo spletno stran. Ves naveden postopek prepustiš tistemu v ekipi, ki ˝se spozna na pravo˝ in to je to.

Je, pa tudi ni.

Zakaj splošni pogoji poslovanja niso nekaj, kar se sname z neta?

Pogodbeni pogoji predstavljajo ˝vse sestavine pogodbe, ki jih določi podjetje, zlasti tiste, ki so določene v obliki formularne pogodbe ali splošnih pogojev poslovanja, na katere se pogodba sklicuje˝[1].

Splošni pogoji poslovanja so torej pogodba, na podlagi katere vaše podjetje prodaja izdelke.

Ključna lastnost vsake pogodbe pa je, da zavezuje obe pogodbeni stranki. To pomeni, tako vaše kupce, kot tudi vas.

Ravno to je prva točka, zakaj splošni pogoji niso samo nekaj, kar se sname z neta  – ker vas zavezujejo in ste jih dolžni spoštovati.

Kako pa boste to izvedli, če ne veste kaj v njih piše oz. niste čisto prepričani, kaj to kar piše v resnici pomeni?

Roko na srce, najbrž težko.

Poleg tega je potrebno upoštevati, da za splošne pogoje poslovanja pri poslovanju s potrošniki veljajo dodatna pravila, ki jih opredeljuje pravo varstva potrošnikov.

Posamezniki, ki kupujejo izdelke za lastne potrebe (in ne npr. za podjetje) so imenovani potrošniki; njim pa pravo namenja posebne pravice. Ena izmed takih pravic je npr. pravica do odstopa od pogodbe, kadar potrošnik kupuje preko spleta.

Kot podjetje ste torej dolžni zagotoviti spoštovanje teh pravic potrošniškega prava in izvajati obveznosti, ki iz njih izhajajo.

Ste prepričani, da vaši splošni pogoji poslovanja vse te zahteve izpolnjujejo?

Nepopolnost in nenatančnost splošnih pogojev poslovanja, ki jih ˝snamete z neta˝ predstavljata drugo točko na našem seznamu, zakaj tega ni priporočljivo početi. Težko ste namreč prepričani, da je tista oseba poskrbela za vse zahteve potrošniškega prava, ki zavezujejo vas.

Če vas še nismo prepričali, pa v tem odstavku najdete še tretjo točko na seznamu; takšni splošni pogoji ne bodo prilagojeni vašemu poslovanju in dinamiki podjetja. Splošni pogoji poslovanja so ključen del poslovnega vsakdana vašega podjetja, saj opredeljujejo vprašanja povezana z oddajo naročil, dostavo paketov, reševanjem reklamacij, itd. Ravno zato je pomembno, da so splošni pogoji prilagojeni vaši rutini in ne ravno obratno; tj. da se vi prilagajate splošnim pogojem.

 

[1] Zakon o varstvu potrošnikov, 22. člen.